Neem een moment om stil te staan bij wat jou nu hier brengt.

Waarom ben je juist nu geïnteresseerd in een training?

 

Heb jij dat ook, dat de dag alweer om is, zonder dat je het door had? Is het in jouw geval zelfs zo dat er weken voorbij gaan zonder dat je het idee hebt dat je tijd voor jezelf hebt kunnen maken? Misschien heb je het gevoel dat er iets mist in je leven. Het kan zijn dat je meer tijd of rust voor jezelf wilt, maar niet goed weet wat dat is. Of hoe je dat voor elkaar moet krijgen. Misschien heb je een fysieke klacht en wil je daarmee leren omgaan. Zit je ergens mee en wil je je daarvan makkelijker kunnen losmaken?

Wat jouw motivatie ook is: welkom in jouw leven

Precies zoals het nu is. Aan de externe invloeden op jouw leven kun je vaak weinig veranderen. Hoe graag je dat ook zou willen. Waar je wel invloed op hebt is de houding ten opzichte van deze invloeden en daarmee ook ten opzichte van jezelf. Met het beoefenen van mindfulness gun je jezelf een leven waarin je meer zich hebt op elk moment. Dit heeft veel positieve effecten op je dagelijks leven. Wanneer je geheel bewust kunt zijn van het moment ín het moment, doe je als het ware een stap uit de ‘maalstroom’ van gedachten . Hierdoor wordt het mogelijk om ook in stressvolle situaties vanuit rust en helderheid te handelen en bewuste(re) keuzes te maken. En kun je meer genieten van kleine dingen in het leven, waardoor je meer plezier en energie ervaart. Dit steeds opnieuw herinneren is mindfulness.