De training

Wat verwacht je van een mindfulnesstraining?

 

 

Hoewel mindfulness je veel positieve ervaringen kan bieden, zit de eerste stap in het loslaten van allerlei doelen die je misschien hebt. Deze hebben vooral te maken met de toekomst. Alleen op dit moment zelf kun je helder naar het nu kijken.

 

Vanuit deze houding beginnen we in de training bewust te worden van verschillende regio’s van ons lichaam. Door tijdens deze oefeningen op te merken wat er zich in onze binnenwereld afspeelt, krijgen we meer zicht op de processen die hier spelen; allerlei gedachten, meningen, oordelen, patronen.

 

In de loop van de training zullen we op meerdere manieren gaan oefenen gewaar te worden van deze stroom van gedachten en emoties. Zo worden onbewuste processen bewust en verliezen ze een groot deel van hun macht.

Deze manier van aandacht geven biedt een praktische en effectieve omgang met stress, lichamelijke klachten en vermoeidheid. Fysieke beperkingen zijn hierbij dus geen belemmering. Het is juist de uitdaging te leren oefenen binnen je eigen grenzen.

 

Er is hierbij ruimte voor de persoonlijke ervaring. Iedereen draagt zijn of haar eigen waarheid, kracht en wijsheid in zich. De training geeft je de kans dit bij jezelf te ontdekken. Het is een persoonlijk proces. De training is dan ook geen gespreks- of therapiegroep.

 

De mindfulnesstraining bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2 ½ uur. Daarnaast vindt in de 6e week een oefendag plaats. Om mindfulness deel uit te laten maken van je dagelijks leven, ga je ook thuis oefenen. Hiervoor gebruik je een werkboek en CD’s die bij de training horen. De tijdsinvestering ligt rond de 45 min – 1 uur per dag.

Diverse startdata zijn te vinden onder Startende trainingen.

Wilt u meer informatie of heeft u een vraag? U kunt altijd contact opnemen viaContactof bellen (0345-779155). Ik sta u graag te woord.

Hello world.